Takie wnioski można wysnuć z analizy, jaką wykonała Fundacja My Pacjenci. Badanie przeprowadzono we współpracy z Centrum e-Zdrowia. Polaków zapytano o to, jakie są ich oczekiwania w kontekście digitalizacji prywatnej medycyny – nowych rozwiązań, które posiadają również prywatne pakiety medyczne [LINK].
Analiza jednoznacznie wskazuje, że cyfryzacja i np. Możliwości rezerwacji w ten sposób wizyty u lekarza są postrzegane jako wygodne, komfortowe i w pełni z oczekiwaniami pacjentów.
Na podstawie informacji od 1000 respondentów w wieku od 18 lat wzwyż – z różnych lokalizacji w kraju i z uwzględnieniem społecznej proporcji płci – można wysnuć kilka wniosków.
Istnieje kilka oczekiwań społecznych w ramach e-usług. Badani wskazywali np. iż chcieliby, żeby:
- cyfryzacja usług zakładała automatyczną informację dla lekarza wystawiającego receptę, że przepisuje leki, których nie powinno się stosować z innymi medykamentami (87%)
- mieć możliwość realizacji recepty częściowej w dowolnej aptece (87%)
- móc składać zamówienie na recepty bez wizyty u lekarza i w pełni zdalnie (83%)
- móc wydrukować z profilu IKP aktualnej listy stosowanych leków z dawkowaniem (80%)
- otrzymywać powiadomienie z moje IKP o niedalekim terminie ważności recepty i konieczności jej realizacji (78%).
Widać też wyraźne zależności. Osoby w średnim wieku – powyżej 50 lat – najczęściej wskazywali, że ważne jest dla nich, by system informował lekarza wystawiającego receptę, że przepisuje leki, których nie powinno się przyjmować z innymi lekami, które stosują.
Świetna ocena tego, jak działa e-recepta
Aż 90% osób bardzo dobrze ocenia funkcjonowanie mechanizmu e-recepty. Można więc przyjąć, że to rozwiązanie, które spotkało się z ogólnym pozytywnym odczuciem.
Zobacz również: Jak zamówić e-receptę?
Nieco inaczej postrzega się teleporady. Młodsze pokolenie nie ma nic przeciwko nim, starsze – woli bezpośredni kontakt z lekarzem. 30% osób ocenia tę opcję negatywnie.
Warto zauważyć, ze większość badanych osób czerpie wiedzę o zdrowiu z internetu, a najczęściej – jako miejsce potencjalnego źródła informacji – wskazywane jest Internetowe Konto Pacjenta./ FOT: Pressfoto Freepik
Najlepsze pakiety zdrowotne
Operator medyczny
Operator medyczny
Operator medyczny
Operator medyczny
Operator medyczny