Jak prowadzić ciążę w podczas pandemii i ograniczeń, które generuje koronawirus? Epidemia sprawiła, że placówki grupy LUX MED uruchomiły specjalne rozwiązania dla kobiet spodziewających się dziecka. Dotyczą one przede wszystkim nowych zasad opieki w stanie zagrożenia epidemicznego.
Bezpieczna ciąża i opieka ginekologiczna w LUX MED jest w pełni dostosowana do założeń, jakie wdraża Ministerstwo Zdrowia w związku z zagrożeniem epidemicznym. Placówki LUX MED zapewniają m.in.:
-
wybrane placówki zapewniające wizyty lekarskie kobiet w ciąży podczas epidemii
-
obowiązkowe badania USG wykonywane zgodnie z planem
-
planowe oraz bezpieczne badania w laboratorium w określonych placówkach
-
konsultacje z ginekologiem w placówce LUX MED
-
porady telemedyczne - rozwiązanie szczególnie wdrażane przez LUX MED wobec ograniczeń
Dodatkowo pacjentki w ciąży mogą liczyć na szybki kontakt z LUX MED pod infolinią 22 338 16 14.
Rozwiązania dla kobiet w ciąży w LUX MED
Pacjentki ciężarne mogą skorzystać z bezpiecznych form konsultacji lekarskich poprzez kilka formatów.
Porady telemedyczne
Porady realizowane są w szczególnie bezpieczny sposób bez wychodzenia z domu. W ten sposób pacjentki mogą sięgnąć po opinię i pomoc ginekologa oraz położnej. Rezerwacja porady telemedycznej jest możliwa przez:
- Infolinię LUX MED: 22 33 22 888,
- Portal Pacjenta (rezerwacja.luxmed.pl)
- Infolinię dla Pacjentek w ciąży 22 338 16 14.
Pacjentka może wybrać lekarza nie tylko ze swojego miasta – dostępni są wszyscy lekarze LUX MED w Polsce. Lekarz lub położna wybrani przez Pacjentkę lekarz lub położna skontaktują się telefonicznie w terminie wskazanym przez osobę składającą zapytanie i udzielą porady. W razie potrzeby Pacjentka może otrzymać:
- e-Receptę,
- e-Zwolnienie,
- skierowanie na badanie,
- skierowanie na wizytę kontrolną,
- zlecenie wizyty u lekarza innej specjalizacji w trybie porady telemedycznej.
Konsultacje online
Wykonywane są przez Portal Pacjenta, który dostępny jest przez www oraz aplikację mobilną. Pacjentka rozmawia z lekarzem lub położną poprzez czat, połączenie głosowe lub wideo.
Zapytaj lekarza
Rozwiązanie, które dotyczy kontynuacji leczenia – Pacjentka może, poprzez Portal Pacjenta, zadać pytanie lekarzowi, u którego odbyła wizytę w trybie porady telemedycznej lub wizyty stacjonarnej. Odpowiedź lekarza trafia na Portal Pacjenta. Wiadomość o tym Pacjentka otrzymuje poprzez SMS.
Wizyta w placówce
Pacjentki mogą umówić dowolną konsultację ginekologa, ginekologa-endokrynologa, ginekologa-onkologa bez wcześniejszej konieczności konsultacji w ramach porady telemedycznej. Pacjentki w ciąży mogą umawiać konsultacje ginekologa lub położnej bez konieczności posiadania skierowania na wizytę stacjonarną. Zapisu na konsultację ginekologa lub położnej można dokonać poprzez:
- Portal Pacjenta (rezerwacja.luxmed.pl)
- Infolinię LUX MED: 22 33 22 888.
- Dedykowaną Infolinię dla kobiet w ciąży 22 338 16 14.
Na 24 godziny przed umówioną wizytą Telerecepcja placówki kontaktuje się z Pacjentką, przeprowadzając triaż epidemiologiczny. W trakcie rozmowy udzielane są również informacje dotyczące przygotowania do konsultacji, konieczności zabrania wymaganych dokumentów. Ze względów bezpieczeństwa, przed wejściem do placówki, Pacjentki są poddawane ponownemu triażowi epidemiologicznemu związanemu z ryzykiem zakażenia koronawirusem i przekierowanie ich na właściwą ścieżkę medyczną. Pracownicy w naszych placówkach są wyposażeni w niezbędne środki ochrony osobistej i otrzymali szczegółowe instrukcje postępowania.
Zgodnie z obowiązującymi regulacjami prawnymi oraz w trosce o nasze wspólne bezpieczeństwo, przypominamy o obowiązku noszenia maseczki.
Badania i konsultacje
Badania wynikające z Karty Ciąży realizowane są bez konieczności posiadania skierowania. Na badanie wynikające z Karty Ciąży Pacjentka może umówić się poprzez:
- Portal Pacjenta: np. badania laboratoryjne poprzez usługę „pobranie krwi i innych materiałów – karta ciąży”.
- Infolinię LUX MED: 22 33 22 888.
- Dedykowaną infolinię dla kobiet w ciąży 22 338 16 14.
Dodatkowe badania poza Kartą Ciąży będą realizowane zgodnie ze wskazaniami – ze skierowaniem lekarza. Dla zabezpieczenia odpowiednich odległości pomiędzy Pacjentami przebywającymi w Centrum Medycznym, zachęcamy Pacjentki do umawiania się na pobrania krwi, wymazy i inne badania na konkretny termin, zgodnie z dostępnością terminów prezentowanych na Portalu Pacjenta lub dostępnych przy umawianiu z poziomu Call Center.
Najlepsze pakiety zdrowotne
Operator medyczny